این سایت در راستای آموزش تکنولوژی های مختلف جاوا از قبیل Swing، JSF، EJB،JPA، و ... تهیه و ایجاد شده است

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

معرفی کامپوننت JTextField- بخش اول

کلاس یا کامپوننت JTextField کلاسی است که از آن برای نوشتن یک خط، متن یا اطلاعات استفاده می شود. یکی از قابلیت های مهم JTextField این است که زمانی دکمه Enter بر روی JTextField فشار داده می شود بصورت خودکار رویداد ActionListener مربوط به آن فراخوانی می گردد.

JTextField دارای 5 سازنده است که می توان از آنها برای یک کامپوننت JTextField استفاده کرد .

public JTextField()

JTextField textField = new JTextField();

 

public JTextField (String text)

JTextField textField = new JTextField("Initial Text");

 

ادامه مطلب...
۰ نظر
مهدی قرمزکن

معرفی کامپوننت JToolbar

Toolbar در برنامه های مدرن و جدید که برای Windows نوشته می شود ، همواره جزء یکی از مهمترین عناصر فرمهای Windows بوده است

یک Toolbar معمولا دسترسی آسان به عملیات یا کارهایی را برای کاربر فراهم می کند که کاربر در طول برنامه بیشتر با آنها سرو کار دارد(به عنوان مثال ذخیره متن، و یا ثبت یک رکورد جدید و ...).

ToolBar در کنترل های Swing با یک آبجکت از کلاس JToolBar ایجاد و معرفی می گردد.

JToolBar یک کنترل ساده هم از جهت استفاده و هم از جهت کاربرد است و دارای 4 سازنده است که می توان از آنها برای ایجاد یک JToolBar استفاده کرد.

ادامه مطلب...
۰ نظر
مهدی قرمزکن

معرفی کامپوننت JToolTip

تمامی کنترل های Swing دارای این قابلیت هستند که هنگامی که کرسر ماوس روی آنها قرار گرفت یک متن خلاصه را بصورت pop-up به کاربر نشان دهند(ToolTip).

در جاوا کلاسی که برای نشان دان یک متن pop-up یا Pop-Up Message استفاده می شود ، JToolTip است . برای ایجاد یک ToolTip باید متد setToolTipText از کامپوننت مربوطه فراخوانی گردد. متنی که در JToolTip استفاده می شود معمولا بصورت یک متن تک خطی بوده ولی می تواند بصورت چند خط نیز آنرا تعریف نمود(برای اینکار باید از تگهای HTML استفاده کرد).

JButton.setToolTipText("<html>ToolTip<br> Message");

ادامه مطلب...
۰ نظر
مهدی قرمزکن

نحوه ارسال Message (یا یک کلاس Bean) در هنگام Redirect صفحات

همانطور که میدانید و قبلا نیز توضیح داده شد، هنگامی که برنامه Redirect میشود، تمامی آبجکت ها از بین رفته و نمیتوان به مقادیر آنها در سایر صفحات دسترسی پیدا نمود. به عنوان مثال فرض کنید کلاسی در حافظه RequestScoped طراحی کرده که دارای متدی بنام SaveCustomer می باشد. در این متد هنگامی که عملیات ثبت انجام میگردد، برنامه میبایست کاربر را به صفحه ای دیگر منتقل کرده و در آن صفحه پیغامی متناسب با شرایط به کاربر نمایش دهد. با توجه به توضیحات سایر بخشها این کار اصلا امکان پذیر نبوده زیرا که با Redirect شدن صفحه تمام مقادیر و همچنین پیغامهای تعریف شده از بین خواهد رفت. برای رفع این مشکل در JSF 2.0 آبجکتی بنام Flash طراحی شده که می تواند یک پیغام را در خود را نگهداری کرده و در یک صفحه جدید(فقط صفحه ای که برنامه به آن Redirect شده است) دیگر به کاربر نمایش دهد.

ادامه مطلب...
۲ نظر
مهدی قرمزکن

معرفی کامپوننت JRadioButton

کلاس JRadioButton، نوعی از کلاس JToggleButton بوده که اغلب خواص کامپوننت JToggleButton را، دارا می باشد.

تفاوتی که بین JRadioButton و JCheckBox وجود دارد در این است که در یک ButtonGroup از JRadioButton فقط می توان یک مورد را انتخاب کرد ولی از JCheckBox می توان چندین مورد را انتخاب کرد . JRadioButton دارای 8 سازنده به شرح زیر است که می توان برای ایجاد یک JRadioButton از آن استفاده کرد.

public  JRadioButton()

JRadioButton radioButton = new JRadioButton ();

 

public  JRadioButton (Icon icon)

JRadioButton radioButton = new JRadioButton (new DiamondIcon(Color.RED , false));

radioButton.setSelectedIcon(new DiamondIcon(Color.PINK , true));

 

ادامه مطلب...
۰ نظر
مهدی قرمزکن